سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داکت اسپلیت خارجی میدیا

داکت اسپلیت خارجی میدیا

سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت درحال‌حاضر پراستفاده ترین نوع در تمامی تجهیزات سرمایشی و گرمایش است، در ادامه مطلب جهت اطمینان خاطر بیشتر جهت انتخاب کمپانی میدیا و آشنایی با داکت اسپلیت خارجی میدیا نکات مثبت این نوع دستگاه عنوان خواهد شد.

هر کمپانی تولید کننده داکت اسپلیت مزایا و ویژگی های منحصربه فرد خود را داشته که موجب تمایز با دیگر برندها می شود، از جمله ویژگی های داکت اسپلیت خارجی میدیا مدل کمپرسور اینورتر استفاده شده در محصولات خود می باشد کمپرسور اینورتر جزء کم مصرف ترین موتورهای داکت اسپلیت است که موجب کاهش چشم گیر هزینه انرژی مصرف برق کاربر می شود. همچنین قابلیت تنظیم حجم هوا با استفاده از ترموستات، قدرت خنک کنندگی بالا و وجود فیلترهای قابل شستشو از دیگر ویژگی های داکت اسپلیت خارجی میدیا است.

در بین تمام کمپانی های محصول داکت اسپلیت خارجی،کمپانی میدیا که محصول کشور چین و چند ملیتی می باشد که توسط شرکت معتبر گلدیران واردات شده که توانسته در بازار ایران جایگاه بسیار مناسبی را به خود اختصاص دهد و مورد توجه مصرف کنندگان عزیز قرار گرفته شود کیفیت بالا توام با قیمت مناسب جایگاه داکت اسپلیت خارجی میدیا را تثبیت کرده است.

داکت اسپلیت خارجی میدیا

ظرفیت های داکت اسپلیت اینورتر میدیا

سیستم سرمایشی دستگاه داکت اسپلیت با اسپلیت کاملا مشابه است اما تفاوت اساسی میان این دو دستگاه تهویه و مطبوع می باشد، حداقل ظرفیت داکت اسپلیت خارجی میدیا 24000 بی تی یو برابر با 2 تن تبرید است و مناسب برای محیط های کمتر50 متر می باشد، این ظرفیت در شرایطی خاص ممکن است به منظور دستگاه کمکی در کنار دستگاه دیگر برای واحدهای بزرگتر انتخاب شود، ظرفیت بعدی 30000 بی تی یو مناسب برای محیط کمتر از90 متر و ظرفیت های بالاتر 36000، 42000، 48000 و 60000 است که به ترتیب مناسب برای محیط های 120متر، 140 متر، 160 متر، 180 متر می باشد.

انتخاب ظرفیت مناسب داکت اسپلیت خارجی میدیا از طریق اعداد و فرمول های مهندسی تابع بر شرایط فیزیکی محیط انجام می گردد، لذا ظرفیت های عنوان شده به همراه متراژ جهت سهولت در فرآیند امر انتخاب و خرید دستگاه داکت اسپلیت بوده و توصیه می شود قبل از انتخاب و خرید سیستم داکت اسپلیت خارجی میدیا با کارشناسان فروش ایران مکانیک مشورت داشته باشد

مشخصات داکت اسپلیت میدیا

 از جمله دلایل انتخاب دستگاه داکت اسپلیت میدیا بیشتر بر اساس مشخصات فنی و امتیازات مورد انتخاب قرار می‌گیرد.

·          پایین‌ترین سطح صدای تولید شده در بین برندهای وارداتی

·         سازگار با محیط زیست به موجب استفاده از گاز مبرد 410

·         طراحی خلاقانه در ساخت فن پنل خارجی کندانسور کاسته شدن صدا و افزایش میزان هوا دهی

·         مجهز به کمپرسور اینورتر جهت مدیریت مصرف انرژی

·         دامنه کار کرده دمایی گسترده از 7 الی 50 درجه سانتیگراد

·         قابلیت نصب پمپ درین میدیا و قابلیت پمپاژ آب تا 70 سانتیمتر


داکت اسپلیت خارجی هایسنس

داکت اسپلیت خارجی هایسنس

اولین گام آشنایی با برند هایسنس است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، کمپانی هایسنس شرکت دولتی و چند ملیتی مربوط به صنایع الکترونیک چین است و حوزه تهویه و مطبوع به خصوص سیستم داکت اسپلیت هایسنس سهم بسیار بالایی را در بازار جهانی در اختیار دارد.

داکت اسپلیت خارجی هایسنس به دلیل استفاده از کیت اینورتر دارای برچسب انرژی سری a می باشد که قابلیت کاهش مصرف برق تا 60 درصد را دارد. همچنین کمپانی هایسنس نوع گاز r410 را برای محصول خود در نظر گرفته است این نوع گاز در مقابل نوع دیگر آن که r22 می باشد تولید آن به علت آسیب زیست محیطی لایه ازون ممنوع گردیده که موجب افزایش قیمت و کمبود دسترسی یه این نوع گاز می شود برتری کامل دارد. یکی از تفاوت های بزرگ سیستم داکت اسپلیت هایسنس با اسپلیت زمان اجرای لوله کشی مسی است به صورت دقیق تر لازمه نصب و اجرای داکت اسپلیت انجام کانال کشی همراه با لوله کشی مسی و کابل در مرحله کناف کاری و قبل از تکمیل ساختمان می باشد، اما در سیستم اسپلیت محدودیتی در این خصوص وجود نداشته و در هر شرایط ساختمانی قابل اجرا می باشد.

 

داکت اسپلیت خارجی هایسنس

 

راهنمای نصب سیستم داکت اسپلیت هایسنس

اولین اقدام در نصب سیستم داکت اسپلیت هایسنس اطلاع از نوع کاربری و مقدار فضای محیط می باشد، بر اساس این اطلاعات مهم ظرفیت و نوع کانال کشی داکت اسپلیت مشخص می گردد. در مرحله بعد با استفاده از نقشه کانال توسط کارشناس یا تکنسین محصل نصب دستگاه مشخص خواهد شد، آخرین مرحله نصب و فعال نمودن گارانتی دستگاه توسط تکنسین خواهد بود.

خطاهای متداول که نیاز به حضور تکنسین به محل می باشد عبارتند از:

1.      اشکال در موتور و فن داخل و بیرونی

2.      سنسورهای پنل داخلی

3.      سنسورهای پنل بیرونی

4.      سوئیچ کنترل دمای کمپرسور

5.      رفتار غیرعادی سیستم

6.      سنسور ولتاژ

7.      افت ولتاژ مدار تغذیه

 

از نکات هائزاهمیت سرویس دوره ای به موقع است، رعایت این نکته باعث افزایش طول عمر دستگاه و افزایش راندمان خواهد شد. در صورت نیاز به تکنسین جهت سرویس دوره ای، گارانتی مندرج شده در برگه شرکت ارائه دهنده موظف به انجام خدمات دستگاه در قبال فروش دستگاه می باشد و پس پایان اعتبار گارنتی با دریافت مبلغ سرویس دستگاه صورت خواهد گرفت.

داکت اسپلیت خارجی هایسنس قابلیت دو منظوره دارد به این شکل که تولید سرمایش و گرمایش توسط دستگاه امکان پذیر است اما توصیه می شود جهت کاهش مصرف برق در فصل زمان از کویل آبگرم استفاده گردد.

 


داکت اسپلیت ایرانی

داکت اسپلیت ایرانی

در مورد داکت اسپلیت ایرانی  میتوان گفت سیکل کاری تقریبا مشابه ای مانند سیستم تهویه مطبوع اسپلیت (کولر گازی) دارد با این تفاوت که یونیت داخلی در اسپلیت روی دیوار نصب گردیده و از دید عموم قابل رویت است این نوع نصب اصطلاحا روکار نامیده می شود، اما در سیستم داکت اسپلیت بخش یونیت داخلی درون سقف کاذب نصب می گردد و توسط کانال کشی های انجام شده هوای مطبوع به صورت یکسان در تمام محیط پخش می شود. 

داکت اسپلیت ایرانی توسط شرکت های معتبری مانند شرکت دانا تهویه در خصوص خدمات، تعمیر و تولید محصول باکیفیت هم تراز با کمپانی های مطرح خارجی همچون توشیبا انجام می گردد، مزایای استفاده از داکت اسپلیت ایرانی قیمت بسیار مقرون به صرفه نسبت به انواع داکت اسپلیت های خارجی:

·         مصرف برق و صدای بسیار کم

·         پرتاب باد و تهویه سرد و گرم بسیار بالا

·         سهولت دسترسی به قطعات جهت تعمیر دستگاه میتوان اشاره کرد، برای مشاوره تخصصی خرید داکت اسپلیت ایرانی با کارشناسان ایران مکانیک88862213-021 در ارتباط باشید.

 


مشخصات فنی داکت اسپلیت ایرانی

داکت اسپلیت ساخت داخل همان گونه که گفته شد کیفیت بالایی برخوردار بوده و ویژگی نصب کویل آبگرم  از مزایای این نوع دستگاه می باشد که با قرار گرفتن در قسمت جلوی یونیت داخلی، آبگرم از پکیج یا موتور خانه به داخل کویل آبگرم هدایت گردیده و پس از برخورد هوای تولید شده توسط یونیت داخلی به کویل آبگرم هوای مطبوع گرم شده و از طریق کانال کشی انجام شده از قبل به محیط منتقل می گردد.

 

قیمت داکت اسپلیت ایرانی

از عوامل موثر بر قیمت داکت اسپلیت ایرانی ظرفیت انتخاب شده است. محصول داکت اسپلیت به طور کلی در ظرفیت های 24000 ، 36000 ، 48000 و 60000 تولید می گردد و به صورت پله کانی از کم ترین ظرفیت تا بالاترین ظرفیت قیمت افزایش میابد.

 

خرید داکت اسپلیت ایرانی

با توجه به موارد عنوان شده خدمات پس از فروش و سهولت در تعمین قطعات به منظور تعمیر ارزش خرید بالایی دارد علاوه بر این قیمت مناسب داکت اسپیلت ایرانی باعث افزایش تقاضا این محصول شده است. برای خرید اسپیلت سقفی باید به کاربری فضای مورد نظر ، مساحت فضا ، تعداد طبقات ، تعداد افراد در طبقات و… باید توجه کرد. بر اساس موارد گفته شده ظرفیت اسپیلت سقفی تعیین می شود. برای آگاهی بیشتر در خصوصداکت اسپیلیت ایرانی و تعیین ظرفیت آن با شماره تلفن 88862213-021 شرکت ایران مکانیک در ارتباط باشید

 


داکت اسپلیت خارجی

داکت اسپلیت خارجی

امروزه تولید کننده داکت اسپلیت خارجی مختلف بسیاری فعالیت کرده و در بازار داخلی وجود دارند، بعظا برندهایی تنها به تولید دستگاه های Multi V   ،Mini Multi V ،VRF پرداخته و برندهای دیگری نیز به صورت تخصصی فقط داکت اسپلیت تولید می کنند که با توجه به ساختار، طراحی و راندمان کار از نظر کارشناسان ایران مکانیک به اعنوان بهترین گزینه خرید توصیه می گردد.

از نکات قابل توجه ممنوعیت واردات طیف گسترده ای از برندهای داکت اسپلیت خارجی است که موجب افزایش قیمت به مراتب بسیار بیشتر نسبت به داکت اسپلیت ایرانی خواهد شد، همچنین در صورت تهیه داکت اسپلیت خارجی به دلیل نبود نمایندگی معتبر در ایران چنانچه طی مدتی استفاده از دستگاه نیاز به خدمات داشته باشید هزینه بسیار سنگینی بدین منظور باید پرداخت گردد، بعظا به دلیل کمبود قطعات نیز ممکن است دستگاه داکت اسپلیت قابل تعمیر نباشد.


 

تکنولوژی داکت اسپلیت استفاده شده به طور کلی در تمام برندها یکسان است و تفاوت هائز اهمیتی با یکدیگر ندارند. اما از عوامل جزئی که در برنده ها متفاوت است میتوان به

·         مصرف انرژی

·         ابعاد و ظاهر کلی دستگاه

·         میزان دبی هوای تولید شده

میتوان اشاره کرد.

لیست بهترین داکت اسلیت خارجی قرار داده شده در زیر ارائه شده است، توصیه میشود به پس از مطالعه چنانچه ابهامی در خصوص انتخاب دستگاه وجود داشت مشخصات فنی و ویژگی های هر دستگاه که در سایت ایران مکانیک درج شده است را به خوبی مطالعه نمائید یا با کارشناسان ایران مکانیک تماس حاصل فرمایید.

 

 

داکت اسپلیت ال جی

به جرات میتوان گفت برند ال جی با ارئه محصولات باکیفیت و بروزترین تکنولوژی به کار رفته در حوزه های تولید سیستم های تهویه مطبوع از جمله داکت اسپلیت، مینی چلیر، چیلر و... یکی ازمعتبر ترین تولید کنندگان در بازارهای جهانی شناخته شود

 

داکت اسپلیت سامسونگ

کمپانی سامسونگ نیز مانند ال جی، شرکتی کره ای است که تولیدات مختلفی هم در حوزه تهویه مطبوع و دیگر صنایع جهان مانند صنایع کشتی سازی، صنایع ساختمان سازی، تولیدات الکتریکی و... به رقابت با کمپانی های بزرگ و مطرح اورپا و امریکا پرداخته است.

 

داکت اسپلیت میتسوبیشی

یکی دیگر از برندهای مطرح در سیستم‌های تهویه مطبوع داکت اسپلیت کمپانی میتسوبیشی می‌باشد. دایره محصولات تهویه مطبوع میتسوبیشی کامل بوده و داکت اسپلیت را نیز شامل می‌شود. محصولات تولید شده دارای راندمان بسیار بالا و مصرف برق پایین هستند و به خوبی می‌توانند آسایش ساکنین محیط را تامین کند.

 


کانال کشی داکت اسپلیت

کانال کشی داکت اسپلیت

 

یکی از مهم ترین مباحث در سیستم داکت اسپلیت، ظرفیت – نوع و برند بخش کانال کشی به منظور انتقال تهویه مطبوع به قسمت های در نظر گرفته شده توسط کارفرما است. چنانچه نصب یا انتخاب نوع کانال صورت گرفته شود موجب کاهش سطح کارایی و راندمان دستگاه داکت اسپلیت می شود.

فرایند اصولی اجرای کانال کشی داکت اسپلیت ابتدا در مرحله نصب داکت اسپلیت باید به گونه ای انجام شود تا حداقل هدر رفت انرژی را در انتقال تهویه دستگاه داشته تا بیشترین بازدهی دما طبق حد مطلوب در نظر گرفته شده داخل محیط را داشته باشد، البته این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که در اجرای کانال کشی داکت اسپلیت با دقت بالا و اصول نصب استاندارد تمامی مراحل ادامه یابد، به این موضوع نیز باید توجه داشت که بسته بر نوع کانال داکت اسپلیت، نحوه نصب و اجرای هر یک از آنها متفاوت می باشد، انواع کانال داکت اسپلیت به طور کلی از 4 جنس فلکسیبل، گالوانیزه، اسپیرال، پلی اورتان انجام می گردد که با توجه به پروژه متناسب با هر جنس کانال توسط کارشناس یا تکنسین متخصص به کارفرما پیشنهاد شده و مورد استفاده قرار می گیرد،

 

کانال فلکسیبل:

بهترین و باکیفیت ترین نوع کانال داکت اسپلیت، کانال فلکسیبل می باشد. ساختار این نوع کانال یک روکش از جنس آلومینیوم در بخش خارج و فنر مارپیچی به همراه عایق در قسمت میانی و یک لایه آلومینیومی دیگر در داخل تشکیل شده است. به دلیل انعطاف پذیری بالای کانال فلکسیبل اجرای کانال کشی در فضاهای پر پیچ و خم بهترین گزینه محسوب شده که به راحتی و با سرعت بالایی انجام می شود.

برای عایق کاری این نوع کانال ها از مواد متفاوتی مانند پشم شیشه، پلی اتیلن، الاستومری و... استفاده می گردد، برخی از کارفرمایان و سازندگان با توجه به ظاهر کانال فلکسیبل بر این باورند که این نوع کانال دوام و استقامت بالای ندارند اما در واقع اگر این کانال ها توسط تکنسین ماهر و به شکل استاندارد انجام شود طول عمر بسیار قابل قبولی خواهد داشت.

 

 

کانال گالوانیزه:

قدیمی ترین نوع کانال کشی کانال گالوانیزه است اما همچنان یکی از پرکاربرد ترین کانال مورد استفاده در ساختمان های امروزی به حساب می‌آید. این نوع کانال ها کانال گالوانیزه به دلیل هزینه تمام شده پایین بسیار مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفته است

 کانال گالوانیزه

 

کانال اسپیرال:

در این نوع کانال ورقه هی گالوانیزه به شکل مارپیچ درهم تنیده شده، تشکیل شده و ضخامت ورق در کانال اسپیرال به قطر استوانه کانال اسپیرال بستگی خواهد داشت. ظاهر زیبا و مدرن کانال اسپیرال موجب شده تا به شکل روکار در ساختمان هایی با کاربری های متفاوت مانند کافی شاپ، مراکز خرید و پاساژ ها استفاده شود

 

کانال پلی اورتان (از پیش عایق):

 کانال پلی اورتان یا کانال پیش عایق  به صورت ورقه ای ساخته می شوند که بسیار سبک بوده و نصب آن هم نسبت به کانال گالوانیزه با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. لایه میانی کانال پلی اورتان با نوعی  فوم سرد تزریقی و یک لایه روکش از جنس آلومینیوم در داخل و خارج تشکیل شده است، این ترکیب موجب گردیده تا هدر رفت سرمایش و یا گرمایش نسبت به کانال گالوانیزه به شدت کاهش یافته و قیمت تمام شده کانال پلی اورتان نسبت به کانال گالوانیزه بسیار پایین تر باشد.